Friday, April 25, 2008

Kingskids Nunspeet!

Dan eindelijk mijn bericht over vorig weekend, waarin we als Kingskids naar Nunspeet zijn geweest. Internet ligt thuis plat, vandaar dat het zo lang heeft geduurd...

Het weekend begon deze keer op vrijdagavond al. Onze 'uitvalsbasis' was de Evangelische Gemeente in Nunspeet. We hebben deze avond een tijd van aanbidding en toewijding aan God gehad. Daarna is ons verteld in welk gastgezin we terecht kwamen. Hans, Simo, Matthijs en ik mochten slapen bij een heuse boerenfamilie, met vier kleine kinderen. En we konden slapen in een echt bed! Super allemaal dus.

De volgende dag, ik had heerlijk geslapen, gingen we voor de eerste keer als team straatoptredens houden. De eerste in Vierhouten, je weet wel waar ooit eens de Opwekkingsconferentie was. Uiteraard kwamen mensen wanuit de verste buitenwijken en suburbs van deze wereldstad om ons concert te zien. Tja, we zijn het waard he... De plaatjes hienaast geven een indruk van de immense grootte van ons publiek.
(Maar even serieus, al was dit msschn een concert voor weinig mensen, volgens mij hebben we de mensen die er waren wel bemoedigd, dus het was het waard;))

Na deze prestatie waar je u tegen kon zeggen hadden we een lekkere lunch wel verdiend. Jaja, PANNENKOEKEN! Ik heb er wel iets van zes gegeten:O Het bleek bij het avondeten dat die hoeveelheid iets te groot was, er kon niets meer bij XD

Op naar het volgende optreden! Deze was weer in Nunspeet, op het marktplein. Hier waren absoluut wel veel mensen, het was dan ook een drukke zaterdagmiddag. Volgens mij hebben we Nunspeet flink opgeschud;)

's Avonds mochten we een dienst van Eljada verzorgen, dat is een soort interkerkelijke tienergroep van rond de 200 mensen. De jongeren waren erg enthousiast, ze herinnerden de vorige keer dat Kingskids bij hen was nog; dat was 2 jaar geleden! Het was voor mij weer vet om te dansen voor deze jongelui, en hen zo te bemoedigen.
Achteraf heb ik met een groepje jongens gepraat, toen bleek dat ze inderdaad erg blij waren met onze komst. Ze keken me vol bewondering aan - uiteraard gaat alle eer naar God, maar het is wel leuk als je zo vol eerbied behandeld wordt:P. Dan denk je ook: ah, het optreden heeft impact gemaakt!

De volgende dag werkten we mee met een dienst in de Evangelische Gemeente in Nunspeet. Een aantal erg inspirerende mensen zitten in die gemeente; ikzelf ben absoluut ook bemoedigt!

Ik ben nooit te beroerd om persoonlijke dingen te delen op mijn blog, maar de echt bijzondere dingen die gebeurd zijn dit weekend voor mij persoonlijk schrijf ik niet op, omdat er ook andere mensen bij betrokken zijn. Als je die dingen wilt weten, vraag me gerust.

Het was voor mij een weekend met bijzondere ervaringen en belangrijke lessen, dank U Vader!

Liefs van Matthijs

1 comment:

saartj said...

hey matthijs:)
dat is ook weer een tijdj geleden hé;)
hoe gaat het nog met jou?
een beetj een leuke vakantie gehad?
en ga jij ook naar opwekking?
ik ga jammer genoeg niet, maar ik heb net een fantastisch weekend achter de rug met TT dus daarom ga ik niet mee op opwekking...anders zou het een beetj heel duur worden denk ik;)

al beetj zin in het laatste kingskidsweekend en de Zuid-Afrikatour?
ik alleszins wel hoor:)

nou, ben blij om te horen dat je weer zo'n goed weekend achter de rug hebt en dat God echt bezig is in jou leven:)
blijf maar lekker voor Hem gaan;)

maar ik zal je hier weer laten;)
groetjes en Gods super rijke zegen:)
saartjxxx