Tuesday, April 15, 2008

Jeugddienst 13/04


De voorbereidingen waren weken geleden al begonnen. Bedenken, oefenen, vergaderen, het is allemaal aan bod gekomen. Uren en uren aan werk zijn eraan vooraf gegaan. Er is zo veel energie in gestoken. Die tijd en energie waren het zo waard. De Jeugddienst afgelopen zondag was echt tof!

En al zeg ik het zelf, ik heb hier geen klein aandeel in gehad.
Ten eerste ben ik een paar maanden geleden gevraagd eens mee te lopen met het Kernteam, dat bestaat uit een stuk of 6 mensen die de algemene leiding over de jeugddiensten hebben. Ik heb twee vergaderingen mogen bijwonen, en daar een aantal goede ideeën mogen droppen (zoals het thema van de dienst - om het bescheiden te houdenXD).
Ten tweede heb ik, samen met een ander meisje, het initiatief genomen een dans te maken. Om deze te bedenken en verder te oefenen hebben we ongeveer 10 uur nodig gehad.
In de derde plaats deed ik deze keer, net als de vorige twee keren, mee met het koortje.

Het thema van de dienst was 'de geestelijke gaven', met als motto 'By the Spirit Inspired'. Best een heftig onderwerp, dat -denk ik- niet voor iedereen besteed is. De spreker deed na zijn preek dan ook de volgende oproep, om naar voren te komen als je je leven 100 procent aan de Heer wilde geven. Dit vond ik een bijzonder moment, omdat iedereen gedwongen werd na te denken over de echtheid van zijn relatie met God, en sommige mensen voor de eerste keer die radicale keuze maakte om echt voor Hem te gaan leven. Gaaf! Ook gaaf dat ik opnieuw een grote vrijheid van Gods Geest mocht ontvangen, in mijn dansen, mijn zingen, mijn aanbidding. Na de dienst heb ik zoveel enthousiaste reacties gehad, ik dank God dat Hij me die vrijheid gegeven heeft, en door me heen heeft gewerkt.

De heilige Geest was bezig met velen deze dienst, geweldig! Hij heeft mensen doen nadenken over hoe ze er voorstaan met God, en met zichzelf. Ikzelf heb in grote mate mogen ervaren hoe het is om een voorbeeld te zijn, dat vind ik zo gaaf! Ik wist al dat God me heeft bestemd om een leider te zijn, en dat begint nu steeds meer vorm te krijgen. God heeft mijn toekomst in zijn hand, dank U Heer!

Revival is coming!

PS: Er komt denk ik nog wel een filmpje van de jeugddienst, en hopelijk ook van de dans die we opgevoerd hebben.

3 comments:

Diantha said...

Amen! =D

Was zeker zeer toffe dienst. :D (Y)

Unknown said...

Echt cool man!!
Ik zie echt dat God ook krachtige dingen door jou heen gaat doen!!
ik wacht almet smart op je blog van afgelope weekend:D

saartj said...

wow:)
matthijs, dat bewonder ik echt in jou!
dat je zo radicaal voor God gaat en je het ook toelaat dat God door jou kan werken!!!
ben echt blij dat je zo vol bent van de Heer en je ook al weet dat de Heer je als een leider bestemd heeft:)
ik hoop dat ik ook echt zijn plan in mijn leven mag ontdekken:)
verlang al om die filmpjes eens te zien:)
groetjes en Gods rijke zegen,
Saartjxxx