Tuesday, May 13, 2008

Opwekking

Opwekking was uiteraard geweldig, heerlijk om een lang weekend in zo'n hemeltje op aarde te zitten! God heeft me veel geleerd, vooral door de preken heen, en de heilige Geest heeft me veel liefde gegeven om uit te delen. Dus als je nog eens liefde nodig hebt, de komende tijd heb ik nog wel een voorraadje liggen ;)

Wat me vooral raakte was een jongerendienst waarin de spreker heel veel getuigenissen gaf van jongelui die op hun school zijn gaan bidden en mensen zijn gaan vertellen over Jezus, waardoor er enorme opwekkingen in hun school plaatsvonden. Wat zou ik dat gaaf vinden! Ik ben aan het nadenken gezet.
Verder vond ik de seminar van Willem Ouweneel erg sterk; wat ik vooral verduidelijkend vond was dat hij zei dat er eigenlijk 3 evangeliën zijn, vergeef me dat ik de precieze locaties in de bijbel niet meer weet. In één evangelie staat iets als: je zonden zijn je vergeven. Vaak blijven kerken 'steken' bij alleen die kant van evangelie. Maar ook in een evangelie zegt Jezus: ga heen en maak alle volken tot mijn discipelen. Dat doen veel kerken nog wel, maar het laatste deel van Jezus' opdracht voor ons wordt vaak in zijn geheel overgeslagen. Dat is: 'Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen, met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.’ (Marcus 16:17) Hm, denk je dan, degenen die tot geloof zijn gekomen zijn niet bepaald herkenbaar in Nederland.. Terwijl het toch heel duidelijk een opdracht van Jezus zelf is... Aan de andere kant zijn er ook kerken waarin men haast alleen maar bezig is met het werk van de heilige Geest en vergeet te beseffen hoe afhankelijk we zijn van het bloed van Jezus.
We moeten deze drie evangeliën in balans hebben, en daarbij een evenwicht vinden tussen zaken van het hoofd, het hart en de handen. Tot zover dit deeltje van het seminar, just think about it.
Naast dat ik flink bemoedigd ben en veel geleerd heb, heb ik het natuurlijk ook erg gezellig en leuk gehad. Het concert van de rap-groep 29th Chapter was opvallend gaaf, met een goede tekst kan hiphop zó krachtig zijn, het is zulke vette muziek (en dans: I like it)!

Dat was dan Opwekking, nu weer terug naar de hardheid van de real world, de strijd weer in, naar plekken waar christenen schaars zijn.. Maar laten we niet leven van event naar event, van plekken met veel christenen naar andere plekken met veel christenen, laten we zelf die plaatsen creëren. God will help you!

Much love,
Matthijs

1 comment:

Mission said...

he matthijs

ja leuk nu kunnen we elkaars verhalen lezen.
Jij ook succes met geld...gaat het een beetje lukken?
Ik moet die blog alleen wat vaker gebruiken, maar ik heb zoveel... ik heb ook een picasa... :)

xx