Sunday, August 10, 2008

Terug uit Zuid-Afrika

Ik ben terug uit Zuid-Afrika! Voor iedereen die een beetje achterloopt, ik ben daar heen geweest met een groep van Kingskids, om daar het evangelie te brengen, mensen te helpen en te bemoedigen. In de 'Bootcamp' dansen leren, en in Zuid-Afrika programma's geven in kerken, scholen, sloppenwijken en op diverse andere plaatsen. We hebben als team van 48 man veel mensen kunnen helpen, en ik heb persoonlijk veel geleerd deze 4 weken. Ik wil nogmaals iedereen bedanken die mij gesponsord heeft en voor mij gebeden heeft deze tijd.

Een punt waarop gebed duidelijk geholpen heeft was in de laatste week, in Johannesburg. Na een lange dag gingen we nog even eten in de Kentucky Fried Chicken. Terwijl we zaten te wachten op ons eten stapten er plotseling een aantal gewapende mannen binnen; één liep naar de kassa, één bleef buiten wachten en één ging met zijn pistool bij ons als groep staan. Het duurde niet lang voordat we met z'n allen hardop in tongen begonnen te bidden. We werden steeds zekerder dat we veilig waren, door de eenheid, en doordat we wisten dat God aan onze kant stond. De overvaller werd steeds nerveuser, naarmate we doorgingen met bidden. Uiteindelijk dropen ze af, met als buit de volledige inhoud van de kassa, en een horloge, portemonnee en autosleutels van de enige andere klant die in het restaurant was. Maar niets van onze groep, al hadden we genoeg fototoestellen bij ons, zelfs op de tafels liggen. Dit is toch zeker wel een wonder te noemen. Zo zie je maar weer: als je God aanroept in de stormen van je leven zal Hij je beschermen!

Dit was maar een van de vele verhalen van hoe God in deze tour heeft gewerkt. Vraag me gerust als u er nog een wilt horen. Daarvoor kunt u natuurlijk ook de blog van de tour doorlezen: http://zuidafrikatour.blogspot.com/.

Groeten van Matthijs


No comments: