Thursday, June 12, 2008

Wat mij bezig heeft gehouden de afgelopen maand

Hm, maar weer eens een bericht schrijven, voordat deze blog afsterft...
Al heb ik niet vreselijk veel te melden, mijn leven is zo saai.. Nou vooruit, ik heb wel wat leuke dingetjes meegemaakt de afgelopen tijd. Ik heb een vrachtlading verjaardagen over me heen gehad, dat is altijd leuk. (Die verjaardagperiode dendert nu nog steeds voort.) Ik ben naar het Netwerkfestival van Kingskids geweest, dat was vooral erg gezellig, naast dat het inspirerend was. Als laatste noemenswaardigheid heb ik afgelopen zaterdag aan een sponsorloop van 50 km deelgenomen, en die - uiteraard XD - uitgelopen. (Wie me daarvoor nog niet uitgebreid heeft gefeliciteerd moet dat maar snel doen...Dan mag je me meteen ook sponsoren (A).)

Nu over naar het echt belangrijke deel van mijn leven. Wie nog niet wist dat ik een denker ben, weet het nu. Je ziet het meestal niet aan me, maar er zijn tijden in mijn leven waarin ik flink kan piekeren. Nu weet ik ook dat geestelijke strijd vaak in je gedachten plaatsvindt. Dat heb ik de afgelopen tijd heel erg gemerkt.
Het begon ermee dat ik eens precies op een rijtje wilde zetten wat ik geloof, en waarom ik dat geloof. Met goede moed ging ik aan de slag met schrijven. Maar er waren punten waar ik gewoon niet uit kon komen. Hier begon de strijd, satan begon me allerlei leugens in te fluisteren over de fundamenten van mijn geloof. En onwaarheden als: 'Veel mensen die zonder God leven zijn net zo gelukkig als jij. Waarom zou je dan geloven?' Satan is er erg goed in zijn leugens te laten lijken alsof ze van jezelf komen. Ik nam deze dus flink serieus en begon te twijfelen. 'Wat als alles waarin ik geloof eigenlijk gewoon uit hersenspoeling en psychologische trukjes bestaat?' Ik begon langzaam het contact met God te verliezen. Ik nam geen tijd meer om mijn bijbel te lezen of te bidden.
Op een bepaald moment had ik door dat dit alles geestelijke strijd was. Maar ik kon niet plotseling weer net zo naar God kijken als ik daarvoor gedaan had. Ik werd nog steeds aangevallen en satan had gebieden ingenomen. Toen ik dat doorhad heb ik mijn leven opnieuw aan God gegeven. Vanaf dat moment kwam er genezing. De Vader bracht muziek op mijn pad waarvan de teksten erg op mij van toepassing waren. Wat mij brak was het volgende nummer van Kirk Franklin.

Help Me Believe

"I just want to write you a letter. I have to be very honest with you right now. I don't really know how to say this... "

[Verse 1:]
I wanna believe
But I'm having a hard time seeing past what I see right now, I see right now
I wanna be free
But when I try to fly I realize I don't know how, no one showed me how
Wish I could see that this mess I'm in will really work out for my good, you said it would
So, if you can hear me, can you give me a sign cause I don't feel you like I should, please if you could
My faith is almost gone, I can't hold on much longer, take this cup from me

[Chorus A:]
Help me Believe
Can I believe
Let Me believe
I wanna believe
I'm no good on my own, please give me another chance
It's hard to believe in what I can't see
To give you my will cause you're what's better for me
You can look in my eyes and see I wanna believe, believe, believe, believe

[Verse 2:]
(I want you to know)
I wanna believe
If I never hear I'm sorry I can let it go, gotta let you go
Cause, it's killing me. Jesus you know how it feels cause you've been hurt before, don't wanna hurt no more
I'm trying to hear you speak, but my heart is growing weaker, take this cup from me

[Chorus B:]
Help me Believe
Can I Believe
Let me Believe
I wanna Believe
I've been here before and can't take that hurt again
It's hard to believe in what I can't see
To give you my will cause you're what's better for
You can look in my eyes and see I wanna believe, believe, believe, believe

[Bridge:]
Believe
Believe

[Verse 3:]
I wanna believe when I close my eyes on this side I'll wake up with you, more in love with you
And, and finally, you will say my race it is over and my work is through, cause I believed in you
I know dark nights will come and some days there'll be no sunshine and you're too far to see

[Chorus]

Het geeft precies weer waar ik mee zat.
Ik werd echt emotioneel en realiseerde me dat ik bijna de kracht en het doel uit mijn leven had gehaald. Of beter gezegd: dat satan dat bijna had gedaan. Hij grijp elke kans aan om het doel in mijn leven te vernietigen, dat besef ik me nu weer honderd procent.
Maar wat ik me ook volop besef is dat God alles ten goede keert. Dit was een beproeving, Hij liet alle ellende toe om mijn geloof sterker te maken. Hij keert alles ten goede!
Nu kon ik het volgende nummer gemeend meezingen (ook van Kirk Franklin - he's great! ;))

Declaration (this Is It!)

Check it out, ya'll
(There've been times in my life)
I'm tired and I wanna give up
(I've been wondering why)
Why is the world gettin' so crazy?
(Still, somehow I believe)
I've come too far to die now
(I always survive)
If you're a survivor, get up!
Let's get it!

Gonna cry now, go ahead and get it out of my system
I know I hurt now, but soon I gotta get back to livin'
Can't be here next year, givin' you these same tears
I hope you enjoyed it, 'cause it's the last time you will take a piece of me

I start right now, I don't know how I'm gonna get thru it
I know right now, I pray somehow 'cause I can't do it
I can't keep livin' like this, there's gotta be more than this
Jesus, I'm ready, I'm ready for what you have for me

[Chorus:]
(Are you gonna wait for a sign?)
Are you ready for your miracle
God's people it's time to'(stand up and fight)
Let's get it, let's get it'This is it!
Can't mess with my mind anymore'This is it!
I'm smarter, see I've been here before'This is it!
It's a new day, I'm not afraid anymore'This is it!
Yes, I believe, if you believe, help me say'This is it!

I'm a child of the King baby, look at somebody and tell 'em'This is it!

I look back now, I look at how you tried to break me
To take my life, my peace of mind and drive me crazy
My self esteem, my dreams, my destiny
So, God allowed it, because He knew He had big plans for me (Hallelujah!)

It's your grace, I know today it's how I made it (Thank You, Jesus)
When I thought that it was over' (Lord, have mercy)

[Chorus]

Everybody that's been holdin' you down, look at 'em and tell 'em'This is it!
I feel my help coming on right now, ya'all'

You think that maybe it's over'(You're life ain't over)
Not unless you want it to be

(Are you gonna wait for a sign?)'you're miracle
(stand up and fight)

[Rap:]
This is it ya'll, this is it ya'all
You've been waitin' and debating, here it is, ya'll
All your stuff from your past, shake it off ya'll
Though they said you wouldn't last, but who is ya'll?
Want your dreams back? Let's get it!
Your peace of mind back? Let's get it!
Want your family back? Let's get it!
Are you ready? Let's get it! (This is it!)
I speak against everything that comes to destroy the purpose in your life'This is it!
Worrying about your finances, your future, when you can't even sleep at night'This is it!
I speak against depression and fear, every attack from the enemy'This is it!
This is your day, the Lord made it baby! God has set you free! 'This is it!

Can't mess with my mind anymore'This is it!
I'm smarter, see I've been here before'This is it!
It's a new day, I'm not afraid anymore'This is it!
I wanna hear ya'll sing this with your boy!
Every body say'This is it!

Can't mess with my mind anymore'This is it!
I'm smarter, see I've been here before'This is it!
It's a new day, I'm not afraid anymore'This is it!
Yes, I believe, if you believe, help me say'This is it!

Yeah, It's a new day and I'm going for the God-given purpose for my life more than I've ever done before!

Houd mijn verhaal in gedachte, elke keer dat je zelf last krijgt van geestelijke strijd.

2 comments:

saartj said...

hey matthijs:d
tussen het leren door vond ik even een momentj om je blog te chekken en ben blij dat ik dat gedaan heb:d

ik ben zelf ook een persoon die ontzettend veel piekert en weet hoe moeilijk het kan zijn..soms denk ik van mezelf dat ik zo'n 'slecht' persoon ben. en dan sta ik even stil en vraag ik me af waarom ik dat denk en kan ik me niet eens iets bedenken wat ik echt fout heb gedaan:s dan weet ik dat die gedachte dat ik 'slecht' ben van de satan komt, maar soms blijf ik er echt dagen mee rond lopen...
het kan echt moeilijk zijn!!
maar gelukkig keert de Heer inderdaad alles ten goede:d
maar echt goed dat je God hierin hebt gevonden en met Hem alles hebt opgelost:)

de Heer is echt fantastisch:)
Hij geeft zo'n mooi dingen aan ons:)
ik zou zeggen, geniet van elke dag die je meemaakt en betrek God in al je plannen ook al is het soms moeilijk, dat vind ik ook ontzettend moeilijk...
tot binnen 3weekjes ofzo dan;)
groetjes en Gods rijke zegen,
Saartjxxx

Anonymous said...

ik vind het gaaf dat je dit zo hebt opgeschreven, ik wist wel dat je een denker was, maar ik weet niet, ik had nooit gedacht dat jij ook aan het twijfelen gebracht kon worden, soms heb je zo'n verkeerde indruk van mensen, alsof jij alleen maar kan twijfelen en anderen niet ofzo, maar dat is natuurlijk onzin, ieder mens heeft zo zijn eigen twijfels,
maar jouw woorden gaven me wel hoop, want soms voelt het gewoon alsof er geen uitweg is, alsof er geen einde komt aan alles,
en dan heb ik egt zoiets van ik wil niet meer, mag ik niet gewoon opgeven en bij U zijn voorgoed!
maarja dat kan natuurlijk niet, en als de tijd rijp is dan zal ik wel bij Hem komen! maar nu is dat gewoon nog niet zo!
dan moet ik maar vertrouwen op Zijn goedheid, en liefde voor mij, hoe moeilijk ik dat ook vind.
je vroeg laatst nog of ik dingen opschreef enzo he, nuja ik heb ook een blog, misschien vind je het leuk om eens iets van mijn gewrochten te lezen,
ben er niet veel meer op, omdat ik soms gewoon weg niet meer weet wat ik moet schrijven,
dan is alsof alles zwart om me heen is, en het lichtpuntje dat ik zelf ben langzaam verzwakt!
mrjaa k vind je lief!
thx for being yourself!!

Lizz