Monday, February 25, 2008

Eerste Kingskids Actieweekend!

Hey you guys!

Jaja afgelopen weekend was weer eens geweldig, dit keer gingen we voor de eerste keer op outreach met Kingskids, naar Amsterdam! Na met de trein naar de plaats van bestemming te zijn gegaan liepen we naar de tijdelijke verblijfplaats, de YWAM basis van Amsterdam.

Toen alle Kingskids daar waren aangekomen gingen we beginnen met wat uitleg over de stad Amsterdam, gevolgd door een heel goede tijd van aanbidding. Ik merkte weer hoe verfrissend zo'n tijd kan zijn, ik werd helemaal enthousiast om Gods werk te doen. Daarna hadden we een tijd met onze persoonlijke begeleiders oftewel 1op1-tijd. Ook prachtig was dat, om weer even stil te staan en te denken: hoe sta ik nou eigenlijk in het leven? Nu was ik klaar om te doen waarvoor we in Amsterdam waren, de outreach! We gingen in kleine groepen Amsterdam in om een gebedswandeling te doen, dus naar belangrijke plaatsen te lopen en voor bepaalde aspecten van de stad te bidden. Zo kwamen we bijvoorbeeld langs de Dam, het station en we liepen door bepaalde straten waar 3/4 van de winkels coffeeshops waren. Ik merkte heel goed dat je steeds in andere sferen kwam, die invloed hadden op je gevoelens en gedachten. Apart om eens vanuit geestelijk oogpunt naar Amsterdam te kijken, in plaats dat je alleen maar naar de mooie gebouwen en musea kijkt, of welke kleren het mooist zijn..

Nu zou je denken dat we na zo'n lange middag lopen mochten uitrusten omdat we allemaal doodop waren. Dat mocht ook wel even, maar al snel moesten we ons alweer gaan voorbereiden op het concert dat we 's avonds gingen geven, voor de DTS'ers van de YWAM-basis.
Ons werd uitgelegd dat er veel van dit concert zou afhangen, omdat het plan is een Kingskids Amsterdam op te richten, en dit eigenlijk ons visitekaartje was. Iedereen van het team was dan ook zeer gemotiveerd om het een mooi concert te laten zijn.
Na afloop bleek dat dit zijn vruchten had afgeworpen; de leider van de basis was knetter enthousiast en wilde graag een Kingskids in Amsterdam hebben. Er waren veel complimenten van de DTS'ers. Ikzelf was tot de rand gevuld met de blijdschap van de heilige Geest, dus dit concert was echt het hoogtepunt van dit hele weekend!

Zondagmorgen moesten we extreem vroeg opstaan (half 7!). We hadden namelijk de slaapplaats nog schoon te maken, en we moesten om 10 uur een jeugddienst verzorgen in de Internationale gemeente Crossroads in Amstelveen. We gingen er naartoe met de metro.
De eerste dienst was voor de jongere tieners, van 12/13/14 ofzo. We deden een paar dansen en drama's, getuigenissen en er was een tijd van aanbidding. Rond 12:30 uur hadden we de volgende leeftijdscategorie, 15/16/17/18. Weer dansen / drama / getuigenissen / preekje, en er werd een filmpje laten zien over de tours van Kingskids, deze->



Na de dienst heb ik voor twee meiden gebeden (in het engels, toen ik klaar was met bidden zeiden ze: we zijn Nederlands hoor! XD). Zij waren enthousiast voor Kingskids Amsterdam en wilden graag meedoen, dus ik zou zeggen dat ons doel in deze gemeente ook weer geslaagd was!

Wow ik sta er elke keer weer versteld van wat God allemaal door me heen doet wanneer ik me totaal beschikbaar stel voor Hem. Hij heeft me dit weekend rust en vrede gegeven toen ik bij Hem kwam, Hij heeft me heel veel goede gesprekken gegeven en me zoveel geleerd. Ik ben zo blij dat ik dit kan zeggen, terwijl het ook nog eens echt zo is!
Ik bid zo dat ik niet van Kingskids afhankelijk hoeft te zijn voor een geweldig tijd met God heb en een vervulling met zijn Geest, maar dat ik in mijn dagelijks leven des te meer zout en licht zal zijn!

God bless you!

I pray that honor and glory will always be given to the only God, who lives forever and is the invisible and eternal King! Amen. (1 Tim. 1:17)

1 comment:

saartj said...

hoi matthijs:)
wow, wat maak jij veel mee;)
het was idem een heel tof eerste actieweekend in amsterdam:)
en echt zo tof om volledig voor de Heer te gaan:)
wat ik echt zie in jou is dat de Heer door je heen werkt:)dat vind ik echt zo speciaal!
want je ziet dat niet bij iedereen, de Heer gebruikt je echt en ik ben er zeker van dat hij een geweldig plan met je heeft!;)
hoe was je vakantie btw tot nu toe?
al naar high school musical gekeken?;)
nujah, ik heb ook bijna een dagje vrij:)
verlang er al naar, had weer een drukke week op school en maandag was ik echt doodmoe:s mijn vriendinnen vonden dat ik er heel 'mottig'(kennen jullie dat) uit zag...
ik verlang al tot volgend weekend:)dan komen jullie eens naar Belgiƫ;)
maar ik zal je dan laten, want ik weet dat ik ellenlange berichten kan typen..
heel veel plezier nog in de vakantie en geniet er maar van met volle teugen!
groetjes, Gods zegen en een dikke knuf,
Saartjxxx